söndag 2 december 2012

Betyg och bedömning

Som rubriken antyder går jag nu in i en period då jag förbereder mig för att sätta betyg på er elever som jag undervisar i SO-ämnena. Om du vill veta åt vilket håll det lutar ska jag försöka svara så gott jag kan när tid finns. Utifrån vad vi har arbetat med under hösten kommer jag att sätta betyg på er i de två SO-ämnena som vi har arbetat med. Detta innebär följande:

6C; ni kommer att få ett SO-betyg som dock utgår ifrån vad ni har visat i geografi och historia.

7C; ni kommer att få betyg i geografi och historia. De andra två, religion och samhällskunskap, kommer samtliga att få ett streck i eftersom vi inte har arbetat med dessa ämnen under hösten.

8C och 8A; ni kommer att få betyg i religion och samhällskunskap. De andra två, geografi och historia, kommer samtliga elever att få streck i eftersom vi inte har arbetat med dessa ämnen under hösten. Jag vill också poängtera att du även måste ha nått målen i religion och samhällskunskap för kurserna i år 7 för att få betyg i dessa delämnen nu till jul. Kontakta mig SNARAST om du är det minsta osäker.

9C; ni kommer att få betyg i geografi och samhällskunskap utifrån vad du har åstadkommit fram till betygssättningen i samhällskunskap. Det lutar åt att samtliga elever kommer att få streck i historia och religion nu till jul eftersom vi inte har arbetat med dessa under hösten och betyget i år 8 inte går att bara föra över till år 9 rent kvalitetsmässigt. Ett E i år 8 motsvara INTE ett E i år 9. Jag kommer att ta kontakt med SO-lärarna i B och A för att vi skall ta ett gemensamt beslut om detta.

KÄMPA NU DE SISTA VECKORNA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar