söndag 12 maj 2013

V. 20

Vi började ett arbete förra veckan som är en slags utveckling av det ni har gjort i svenska, nämligen projektet "Landet bortom världarna". Kopplingen till SO-ämnena fick ni under lektionen i fredags, de flesta tog kort på det jag hade skrivit upp på tavlan.

Detta arbete ska redovisas muntligt inför klassen fredag v. 22, datumet är 31/5. 

Den individuella redovisningen sker genom att var och en skriver svar på de tre utvärderingsfrågorna mot slutet av varje lektion och lämnar in eller skickar till mig via mail:

Vad har vi i gruppen gjort idag?

Vad har jag lärt mig för nya SO-kunskaper under lektionen?

Vad behöver jag lära mig mer om och göra under nästa lektion?


Vi har 7 lektioner, vilket innebär att jag räknar med att ha fått sammanlagt 7 mail från var och en när vi är klara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar